+31 (0)50 7114161 (Ma-Vr 9:00-17:00) 📍 Afhalen in Groningen mogelijk
Gratis verzending v.a. €75
Vandaag besteld, morgen in huis
30 dagen retourrecht
Laagste prijsgarantie

📦 Uitlaten

1-50 of 475
Uitlaat Sym Mio - Standaard
€ 76,63
Niet op voorraad
Uitlaat Sym Cello - Tecno
€ 94,48
Niet op voorraad
Edge Uitlaat Sym DD Standaard look
€ 62,98
✔ Op voorraad
New Uitlaat HM Cross Derbi Senda
Yasuni Uitlaat HM Cross Derbi Senda
€ 244,09
Niet op voorraad
Leovince Leovince Hm Zx Derbi
€ 143,15
Niet op voorraad
Leovince Leovince Handmade ZX Chroom Derbi
€ 170,96
Niet op voorraad
Malossi Uitlaat GP Mhr Minarelli Am6
€ 381,08
Niet op voorraad
Malossi Uitlaat GP Mhr Derbi
€ 381,08
Niet op voorraad
Doppler Uitlaat Doppler Aprilia RS (voor ´99)
€ 162,72
Niet op voorraad
Doppler Uitlaat Doppler WR7 Aprilia RS (na´99)
€ 205,98
Niet op voorraad
Uitlaat Voca Rookie - Minarelli AM6
€ 236,88
✔ Op voorraad
Uitlaat Voca Rookie - Derbi
€ 288,38
✔ Op voorraad
Voca Racing Uitlaat Voca Racing - Minarelli AM6
€ 278,08
✔ Op voorraad
Voca Racing Uitlaat Voca Racing - Derbi
€ 283,23
✔ Op voorraad
Voca Racing Uitlaat Voca Racing 90cc - Minarelli AM6
€ 319,28
✔ Op voorraad
Voca Racing Uitlaat Voca Racing 90cc - Derbi
€ 317,90
✔ Op voorraad
KRM Uitlaat KRM 70 - 80 Minarelli Am6
€ 332,67
✔ Op voorraad
-13% Carenzi Deamon Evo uitlaat - Minarelli AM6
Edge Carenzi Deamon Evo uitlaat - Minarelli AM6
€ 200,00 € 229,90
✔ Op voorraad
Voca Racing Voca Warrior Uitlaat 50-70CC Rode Rieju MRT
€ 211,13
Niet op voorraad
Voca Racing Voca Uitlaatcross Rookie 50/70CC Zwart Beta RRT / RK6
€ 279,70
✔ Op voorraad
Voca Racing Voca Uitlaaatcross Rookie 50/70CC CE Rieju MRT 50
€ 320,31
✔ Op voorraad
Voca Racing Voca Uitlaatcross Rookie 50/70CC CE Rieju MRX/RR
€ 276,02
✔ Op voorraad
Voca Racing Voca Warrior Uitlaat 50-70CC Rode Geluiddemper Derbi Senda
€ 235,85
✔ Op voorraad
Voca Racing Uitlaat Voca Cross Verchroomd 50 / 70CC CE Zwart Rieju MRT
€ 269,84
Niet op voorraad
1-50 of 475

Scooter uitlaat kopen?

Een lekke uitlaat, kapotte uitlaat of je scooter opvoeren met een andere uitlaat? Hier vind je alle scooter uitlaten voor vrijwel alle scooters van o.a. Piaggio, Puch, Malaguti, Peugeot, Yamaha, Aprilia, AGM, Vespa, Beta en meer. De uitlaat is voor de prestatie van de scooter vaak de belangrijkste factor. Een andere uitlaat (snelle) kan voor meer toeren zorgen waardoor de scooter harder gaat lopen. Een standaard model uitlaat is geschikt ter vervanging van de originele uitlaat. Wij hebben goedkope alternatieven voor de vaak dure originele uitlaat. Zie daarvoor de categorie standaard scooter uitlaat. Wil je je scooter opvoeren dan is een snelle uitlaat een uitkomst, wij hebben vele snelle uitlaten van o.a. Yasuni, Giannelli Sito Plus, Bidalot, Leovince, Tecnigas, Malossi, Polini en Turbokit. Zoek je een snelle scooter uitlaat, klik dan hier.

Wat doet een uitlaat?

Alle scooters hebben een uitlaat, maar wat doet de uitlaat eigenlijk precies? Afhankelijk van het soort motorblok heeft de uitlaat verschillende functies. Bij een 2-takt scooter is de uitlaat belangrijker dan bij 4-takt scooters, althans voor de prestaties van het motorblok. Allereerst zorgt de uitlaat voor de afvoer van de verbrande gassen de vrijkomen bij de arbeidsslag van de cilinder. Daarnaast heeft de uitlaat als primair doel het dempen van het geluid wat vrij komt bij de ontbranding in de cilinder. Een lekke uitlaat zorgt daarom ook voor veel lawaai. Bij een 2T scooter helpt de uitlaat ook mee aan het vullen van vers mengsel in de cilinder. Een expansie uitlaat doet dit stukken beter dan een 'gewone' uitlaat. Bij 4T scooters is de uitlaat minder belangrijk als het gaat om prestaties van het motorblok. Bij een tweetakt scooter levert een expansie uitlaat aardig wat extra vermogen op, terwijl bij een viertakt scooter het plaatsen van een snelle uitlaat weinig zin heeft tenzei er een veel grotere cilinder is geplaatst en de druk niet voldoende weg kan.

Scooter uitlaat schoonmaken

Als je scooter niet meer optimaal presteert of zelfs stukken langzamer is, kan het zijn dat de uitlaat is 'dichtgekoold' dit gebeurt voornamelijk bij 2-takt scooters omdat de olie verbrand in de cilinder. De verbrande olie komt terecht in de uitlaat en aldaar opgespaard. Na verloop van tijd zit er zoveel kool aanslag in de uitlaat dat de doorlaat kleiner wordt. Hierdoor begrenst de scooter eigenlijk. Je kan zelf je uitlaat schoonmaken of schoon branden maar dit is toch een aardige klus. Wij hebben goedkope uitlaten voor vrijwel alle scooters waardoor het eigenlijk niet loont je uitlaat schoon te maken als deze in erge mate is dichtgekoold.

Zelf je uitlaat vervangen

Zelf je scooter uitlaat vervangen? Natuurlijk! Het is niet erg moeilijk om dit zelf te doen. Bij het vervangen van de uitlaat is het wel makkelijk om een doppenset bij de hand te hebben. Naast de nieuwe uitlaat heb je eigenlijk ook altijd een uitlaatpakking nodig (behalve bij Piaggio 2-takt) en het is aan te raden om de bouten goed in te vetten. Ook is het handig te weten of je een Euro 4, Euro 5 of juist een oudere scooter hebt. Dit omdat er verschillende aansluitingen zijn voor eventuele lambdasensoren.

Het vervangen van een scooter uitlaat is een relatief eenvoudige klus, maar het vereist wel zorgvuldigheid en basiskennis van scootermechanica. Hier zijn algemene stappen die je kunt volgen om een scooter uitlaat te vervangen:

Benodigde materialen en gereedschappen:

  • Nieuwe uitlaat (gekocht bij Scooterdiscounter natuurlijk)
  • Kopervet
  • Doppenset
  • Steeksleutels
  • Montagemateriaal (vaak bij uitlaat geleverd)
  • Nieuwe uitlaatpakking