Remklauw en pomp - Dashboarden & Tellers Koso

101-120 of 120
Koso Bevestiging Voor Koso EGT & Power
€ 21,58
✔ Op voorraad
Koso RPM Signaalfilter Koso
€ 32,84
✔ Op voorraad
Koso Bevestiging Voor Snelheidssensor Koso (Vork)
€ 15,10
✔ Op voorraad
Koso Temperatuurmeter Koso Super-Slim
€ 49,80
✔ Op voorraad
Koso Speedometer/ Tachometer Koso GP Style
€ 145,21
Niet op voorraad
Koso Voltmeter / Thermometer Slim NG Green
€ 66,13
✔ Op voorraad
Koso Thermometer Koso Super Slim Led Rood
€ 38,14
Niet op voorraad
Koso Voltmeter Led Koso
€ 17,26
✔ Op voorraad
Koso Voltmeter Led Koso
€ 45,56
✔ Op voorraad
Koso Voltmeter / Thermometer Slim NG Rood
€ 66,13
✔ Op voorraad
Koso Beugel Voor Koso-Instrumenten (Bolt-On)
€ 45,56
Niet op voorraad
Koso Lambda Sensor Koso Van Bosch
€ 242,03
Niet op voorraad
New Indicator rond model - Koso
Koso Indicator rond model - Koso
€ 39,20
Niet op voorraad
New Lambdasonde meter - 4-Takt Motoren
Koso Lambdasonde meter - 4-Takt Motoren
€ 139,03
✔ Op voorraad
New Teller - Voltmeter rond model - 48x57mm
Koso Teller - Voltmeter rond model - 48x57mm
€ 59,83
Niet op voorraad
New Kilometerteller / Temperatuurmeter / Tankmeter - Blauwe verlicht
Koso Koso GP Style Teller Aerox (compleet dashbord)
€ 401,68
Niet op voorraad
Koso Dashbard Koso Gilera runner 50cc
€ 499,58
✔ Op voorraad
101-120 of 120

Scooter remklauw, wat is dat?

Wat is een remklauw? Dat is het gedeelte wat onderaan het wiel zit en zorgt dat je kan remmen, bij de voorrem zit de remklauw van je scooter meestal aan de voorvork bevestigd en aan de achterkant aan het motorblok. Meestal zit een remklauw bevestigd met 2 bouten. De remklauw 'duwt' de remblokken tegen de remschijf op het moment dat je de rempomp bediend (als je de remhevel inknijpt). In de remklauw zitten zuigers welke zorgen dat de remblokjes worden aangedrukt op het moment dat dit nodig is. Door de druk in het systeem wordt de kracht overgebracht van de rempomp naar de remklauw. Als je remblokken versleten zijn komen de remzuigers verder naar buiten en soms zelfs zo ver dat de zuigers uit de klauw komen. Door weersomstandigheden wil het nog wel eens voorkomen dat een scooter remklauw na een aantal jaar niet meer gangbaar is, of zelfs niet meer gangbaar te maken is. We hebben revisiesets voor het reviseren van een remklauw maar dit vergt aardig wat tijd en ook zijn deze sets best duur als je dit vergelijkt met een nieuwe (imitatie) remklauw.

Kosten van een scooter remklauw


Wat kost een remklauw gemiddeld? Het is uiteraard logisch dat een originele remklauw van bijvoorbeeld Piaggio, Peugeot of Aprilia duurder is dan een imitatie. Over het algemeen kost een originele remklauw van Brembo, Grimeca of AJP al gauw zo'n 100 á 120 euro. Een imitatie remklauw zit tussen de 40 en 60 euro wat nogal een prijs verschil is!

Voor remklauw en achter remklauw

Er zijn scooters met alleen aan de voorzijde een remklauw en achterzijde een trommelrem, maar het kan ook zijn dat je zowel aan de voorkant een schijfrem hebt en ook aan de achterkant. Een remklauw wordt alleen gebruikt bij scooters met hydrologische remsystemen met schijfrem. Ook vind je in deze categorie de scooter rempomp met reservoir voor bijna alle scooter merken en modellen. De rempomp zit op het stuur bevestigd bij een schijfrem systeem en zorgt ervoor dat de remolie (remvloeistof) naar de remklauw wordt gepompt. Het voorrem systeem zit aan de rechterkant op het stuur en de achterrem aan de linkerkant. Bij het monteren van een nieuwe remklauw of rempomp op je scooter, raden we aan nieuwe remblokken te gebruiken en het systeem te voorzien van nieuwe remvloeistof.