+31 (0)50 7114161 (Ma-Vr 9:00-17:00) 📍 Afhalen in Groningen mogelijk
Gratis verzending v.a. €75
Vandaag besteld, morgen in huis
30 dagen retourrecht
Laagste prijsgarantie
Gratis verzending v.a. €75
Vandaag besteld, morgen in huis
30 dagen retourrecht
Laagste prijsgarantie
Gratis verzending v.a. €75
Vandaag besteld, morgen in huis
30 dagen retourrecht
Laagste prijsgarantie
BGM

Vooras Ø=20mm BGM ORIGINAL Vespa PX (Sinds 1982), T5 125cc, Cosa PK

Vooras Ø=20mm BGM ORIGINAL Vespa PX (Sinds 1982), T5 125cc, Cosa PK

€ 31,01
Incl. 21% VAT
✔ Op voorraad
Bestel voor 16:00, morgen in huis!
🚚 Gratis verzending vanaf €75
30 dagen retourrecht
🔒 Veilig betalen
📞 Klantenservice

Product omschrijving

Hoogwaardige wielas die absoluut maatnauwkeurig* is in vergelijking met veel andere assen die op de markt worden aangeboden. Met de hier aangeboden as wordt het wiel weer perfect geleid. De lageroppervlakken zijn gehard zoals bij het origineel, waardoor een lange levensduur gegarandeerd is.

ENKELZIJDIGE LADING
Het enkelzijdig geveerde voorwiel van de Vespa zorgt voor een asymmetrische krachtverdeling op het voorwiellager in de remtrommel. Dit betekent dat het verder van het wielcentrum verwijderde naaldlager van de remtrommel een grotere belasting krijgt dan het relatief centrale kogellager. Als het lager defect is, resulteert dit in een zeer ongedifferentieerd rijgedrag.

CONTROLEER HET LAGER
De lagering kan worden gecontroleerd door het onbelaste voorwiel eenvoudig heen en weer te kantelen. Als het wiel speling heeft, moeten in ieder geval de twee lagers van de remtrommel vervangen worden. Dit kan met de door ons aangeboden lagerset samen met gereedschap zonder problemen in onze eigen werkplaats/garage worden uitgevoerd.

Controleer de wielas
Dat het naaldlager direct op het oppervlak van de voorwielas loopt, moet ook gecontroleerd worden. Regelmatig, bijvoorbeeld niet regelmatig (ca. elke 4000 km) opnieuw gesmeerd, is het loopvlak van de lagers ingereden. Dit betekent dat het wiel zelfs met nieuwe lagers weer speling zou hebben, een no-go voor de volgende TÜV-keuring. Gelukkig heb je geen nieuwe vork nodig als de voorwielas defect is. Deze kun je er heel gemakkelijk uitdrukken en een nieuwe er weer indrukken.

VERANDERING VAN DE VOORWIERAS
Hiervoor is een hydraulische pers voordelig, die vrijwel ieder metaalbewerkingsbedrijf of werkplaats heeft. De voorwielas wordt eenvoudig vanaf de lange zijde uit de vork gedrukt. Het losbreekkoppel is zelden hoger dan 4 ton. De nieuwe as kan er eenvoudig weer met de lange zijde eerst in worden gedrukt, een oriëntatie of uitlijning is niet nodig (behalve dat hij uiteraard recht in het gat wordt gestoken om kantelen tijdens het persproces te voorkomen).

UPGRADE
Een tip voor een verbeterd voorwiellager is onze ombouwset voor extra brede lagers. Het aanzienlijk grotere draagoppervlak verhoogt de duurzaamheid enorm.
Verkrijgbaar onder artikelnummer 3331069 (zie ook tabblad 'Accessoires')

*Veel reproductieassen hebben het probleem dat de diameter van het lageroppervlak te klein is. Een verandering van de wielas zou het probleem van te veel speling in het lager niet oplossen.

No specifications available for this product.

Vooras Ø=20mm BGM ORIGINAL Vespa PX (Sinds 1982), T5 125cc, Cosa PK
Vooras Ø=20mm BGM ORIGINAL Vespa PX (Sinds 1982), T5 125cc, Cosa PK
€ 31,01
1 / 1