Product omschrijving
BGM Pro versnellingsbak 'made in Europe' voor Vespa Smallframe
Volledig gemonteerde en netjes verdeelde versnellingsbak - klaar voor installatie.
Overbrengingsverhoudingen als origineel.
Kortere, sportievere gradatie mogelijk door eenvoudig de hulpas te vervangen (zie accessoires).
Voor de hoogste belastingen worden de tandwielen in Europa vervaardigd uit hooggelegeerd NiCrMo-gehard staal (14NiCrMo13).
Het nauwkeurig bewerkte hoogwaardige basismateriaal wordt vervolgens bij thyssenkrupp gehard en is daarmee klaar voor de hoogste motorprestaties. Om precies dit te garanderen, worden BGM-tandwielen onderworpen aan uitgebreide testseries
.PRÜFLABOR
Pulsatietesten in een Duits testlaboratorium, waarbij we de zeer stabiele oude originele Piaggio-versnellingen vergeleken met onze BGM-prototypes, resulteerden in een 50% hoger draagvermogen van de BGM-versnellingen. De nauwkeurig gedefinieerde oppervlakteharding tot 58-60HRC maakt de tandwielen bovendien extreem slijtvast. Beter dan Piaggio-artikelen. Altijd constante hoge kwaliteit. Geen compromissen.
GEBRUIK
Bruikbaar voor alle soorten gebruik, of het nu een tourer of racer is.
De gradaties komen exact overeen met de originele Piaggio-versnellingen. Bovendien is er een kortere vierde versnelling verkrijgbaar. De tandwielen kunnen worden gecombineerd met alle in de handel verkrijgbare hulpassen die ook zijn goedgekeurd voor gebruik met standaard transmissieonderdelen.
VERSNELLINGSTYPE 42
De BGM PRO-versnellingen zijn de nieuwste versie die Piaggio in 1976 introduceerde. In de volksmond bekend als de zogenaamde PK-versnellingsbak, werd deze al gebruikt in de ET3-modellen en in de V50 Special. Originele tandwielen van het nieuwe type zijn herkenbaar aan de ingegoten cijfers/lettercombinatie. De PK-versnellingen beginnen met '42' en eindigen met '/s'.
De BGM PRO versnellingen zijn daarom ook gemarkeerd met '42'.
FIT
De BGM Pro versnellingen passen op alle motoren die af fabriek over dit versnellingstype beschikken of er al naar zijn omgebouwd. Voor de ombouw van oudere motoren/voertuigen (vóór 1976) is geen nieuwe hoofdas nodig. Alleen de tandwielen en de schakelklauw van het PK-type (hoogte = 50 mm),
Conversie 3 snelheden
Ook motoren met 3 versnellingen kunnen eenvoudig worden omgebouwd met de juiste schakelklauw (hoogte=50 mm) en de BGM Pro tandwielen naar een vierversnellingsbak.
Oostenrijk versnellingsbak
De Oostenrijkse bromfietsen hebben een langere secundaire versnellingsbak.
Hier is het mogelijk om om te bouwen naar de BGM Pro versnellingsbak als ook de secundaire as vervangen wordt. Deze versnellingsbak werd ook gebruikt op voertuigen voor andere markten (o.a. Portugal).
Uitzonderingen
Vespa V50 1° Serie (V5A1T) met 1° Serie motor (V5A1M tot motornummer 92876): Deze motoren hebben een smaller motorhuis en een smallere hoofdas. Conversie is hier niet mogelijk
.
CONCLUSIE: Zeer stabiele versnellingscomponenten met een uitstekende prijs-prestatieverhouding.
No specifications available for this product.