+31 (0)50 7114161 (Ma-Vr 9:00-17:00) 📍 Afhalen in Groningen mogelijk
Gratis verzending v.a. €75
Vandaag besteld, morgen in huis
30 dagen retourrecht
Laagste prijsgarantie

tuning set BGM pro 177cc 3 transferpoorten, zonder autolube vespa px125, px150, cosa125, cosa150, gtr125, ts125, sprint veloce (vlb1t 0150001 ) toeropstelling

tuning set BGM pro 177cc 3 transferpoorten, zonder autolube vespa px125, px150, cosa125, cosa150, gtr125, ts125, sprint veloce (vlb1t 0150001 ) toeropstelling
€ 597,38

Beschikbaarheid: ✔ Op voorraad

tuning set -bgm pro 177cc 3 transferpoorten, zonder autolube- vespa px125, px150, cosa125, cosa150, gtr125, ts125, sprint veloce (vlb1t 0150001-) - toeropstelling


 

Beschrijving

Details

Tuningkit voor het ombouwen van PX125/150 (etc.) motoren naar 177ccm.

De kit bevat:

cilinderkit BGM Pro 177

uitlaat BGM Pro Touring

carburateur SI24 BGM Pro

belangrijkste jetset

Het is ontworpen om de best mogelijke combinatie van prestaties te bieden op basis van de standaardmotor, het koppel en de levensduur.
De set kan zonder verdere aanpassingswerkzaamheden op het standaard motorblok worden gemonteerd (frezen, draaien of slijpen is niet nodig).

PRESTATIEKENMERKEN
Na de ombouw bereikt de motor minimaal het dubbele vermogen van een originele PX125.
De gemiddeld bereikte prestatiewaarden zijn:

minimaal 12 pk bij 6000 tpm

minimaal 15NM bij 5200rpm

Het hoge koppel, dat al in een vroeg stadium wordt toegepast, blijft behouden over een breed toerentalbereik. Dit betekent dat de versnellingsbak ook relatief kort kan worden ingekort voor overwegend stads-/landvervoer. Dit maakt de motor erg levendig en zorgt voor veel plezier, vooral tijdens het accelereren.
De eenvoudigste manier om dit te bereiken, is door simpelweg het koppelingsrondsel te vervangen. Vervang eenvoudig het bestaande tandwiel (met 20, 21 of 22 tanden) door een tandwiel met 23 tanden. Als u een hoogwaardige en tegelijkertijd gemakkelijk te hanteren sportkoppeling wilt gebruiken, kunt u de BGM Superstrong-koppeling met 23 tanden gebruiken (voor primair wiel met 68 tanden).

FAZIT
Alles bij elkaar resulteert in een zeer prettig rijdende, krachtige en zeer duurzame toermotor die niet veel verbruikt. Bovendien heb je een geweldige basis voor verdere uitbreidingsfasen.
br /> ANDERE AFSTEMMING
De tuningkit is het meest gebaat bij een krukas met een gewijzigde inlaatregelhoek en (optioneel) een langere slag. De BGM177-cilinder is vanaf het begin ontworpen om te worden gebruikt met een langere slag en heeft alleen een dikkere koppakking (1,5 mm) nodig voor een krukas met lange slag.

Wie plezier ontwikkelt in motortuning, zal verrast zijn met welke kleine inspanning de prestaties van de motor kunnen worden verhoogd zonder de cilinder aan te hoeven raken. Het belangrijkste punt is de roterende schoepeninlaat, die wordt bestuurd door de krukas.

De inlaat is in het motorhuis zo ver mogelijk doorgetrokken (zorg voor voldoende afdichtvlak voor de krukwangen en open het carburateurcarter voor de doorgang van de 26 mm carburateur. Hierdoor produceert het achterwiel al snel meer dan 16pk/19Nm, hoewel de motor in hetzelfde toerentalbereik draait als voorheen.Door de hoge productkwaliteit kan de motor ondanks de hoge prestatiegegevens nog steeds in het dagelijks leven worden gebruikt en kan hij ook op de snelweg worden gebruikt met continu vol gas. Afhankelijk van de gekozen overbrengingsverhouding bereikt zo'n motor gemakkelijk de 120 km/h-grens.Voor oudere motoren raden wij een eerdere motorrevisie aan, vooral een vervanging van de asafdichtringen.Dit garandeert duurzaam rijplezier gedurende vele duizenden kilometers .

Reviews
Er zijn nog geen reviews. Ben jij de eerste?