+31 (0)50 7114161 (Ma-Vr 9:00-17:00) 📍 Afhalen in Groningen mogelijk
Gratis verzending v.a. €75
Vandaag besteld, morgen in huis
30 dagen retourrecht
Laagste prijsgarantie
Gratis verzending v.a. €75
Vandaag besteld, morgen in huis
30 dagen retourrecht
Laagste prijsgarantie
Gratis verzending v.a. €75
Vandaag besteld, morgen in huis
30 dagen retourrecht
Laagste prijsgarantie
BGM

Primaire Aandrijving (Zonder Koppelingskorf) BGM PRO 22/64 (2.91) Vespa V50, PV125, ET3, PK50, PK80, PK125

Primaire Aandrijving (Zonder Koppelingskorf) BGM PRO 22/64 (2.91) Vespa V50, PV125, ET3, PK50, PK80, PK125

€ 74,53
Incl. 21% VAT
✔ Op voorraad
Bestel voor 16:00, morgen in huis!
🚚 Gratis verzending vanaf €75
30 dagen retourrecht
🔒 Veilig betalen
📞 Klantenservice

Product omschrijving

PRIMAIRE (zonder koppelingskorf) BGM PRO VESPA SMALLFRAME V50/PV/ET3/PK

Primair wiel BGM PRO 64 tanden
Bijpassende BGM PRO primaire rondsels 19-20-21-22 tanden
Dit resulteert in primaire reductieverhoudingen van: 3,37 (19/64) - 3,20 (20/64) - 3,05 (21/64) - 2,91 (22/64)

Primair tandwiel BGM PRO 65 tanden
Bijpassende BGM PRO primaire tandwielen 25-26 tanden
Dit resulteert in primaire reductieverhoudingen van: 2,60 (25/65) - 2,50 (26/65)

VOORDEEL BGM PRO PRIMAIRE
Met de installatie van een BGM PRO primair tandwiel kan dus een breed scala aan reductieverhoudingen worden gerealiseerd. Alleen het kleine primaire rondsel hoeft te worden vervangen, wat kan worden gedaan zonder de motor te demonteren (achterwiel en koppelingsdeksel moeten worden verwijderd).

64 TANDEN
De versie met 64 tanden is gericht op het kleine smallframe met 75-112cc of racemotoren van 125-150cc die met hoge snelheid over kleine parcoursen worden voortbewogen.
De primaire BGM vult hier precies het gat van de conventionele primaire schijven tussen 3,00 en 3,72.
Cilinders met 85-105cc worden graag aangedreven met een reductie in het bereik van 3,20-3,05. Krachtigere motoren (102-115cc) kunnen ook zonder problemen de 2.91 gebruiken.

65 TANDEN
De versie met 65 tanden is bedoeld voor motoren met cilinderinhoud en hoog koppel van 130 cc en hoger. De lange primaire reductie van 2,50 is ideaal om te combineren met een secundaire as met verkorte 3 en/of 4 versnellingen. Zo zijn de eerste twee versnellingen langer en dus goed bruikbaar, maar sluiten de versnellingen drie en vier nog steeds perfect aan door de verkorting aan de secundaire versnellingszijde. Verder zorgt de rechte vertanding voor een hoge mate van stabiliteit, maar door de nauwkeurige fabricage lopen de versnellingen toch zeer stil. Het typische ‘fluiten’ van een rechte tandaandrijving is geëlimineerd.

PROBLEEM PRIMAIRE AANDRIJVING
Standaard gebruiken de Smallframe-motoren een stalen koppelingskorf en dunne afdekplaten voor de schokdemperveren. De relatief zachte originele Piaggio mand is diepgetrokken en daardoor niet erg nauwkeurig in slingering en balancering. Ook worden de dunne afdekplaten bij hoge kilometerstanden vaak door de veren doorgewreven. Als er dan een veer, of een stukje daarvan, in de transmissie terechtkomt betekent dat veel schade.

OPLOSSING
De BGM PRO basisset biedt het grote voordeel dat er een koppelingsmand van elke fabrikant gebruikt kan worden. Veel kleine tuningwinkels (bijvoorbeeld Fabbri of Benelli) bieden perfect passende onderdelen met versterkte CNC-gefreesde korf, versterkte veren en dikke afdekplaten.

Om de primaire schijf te voltooien is nodig:

Koppelingsmand (bijv. Fabbri Racing, Egg)

Primaire reparatieset (indien niet inbegrepen in de koppelingskorf)

Beide onderdelen hebben wij op voorraad in verschillende uitvoeringen en kwaliteitsgradaties (zie accessoires).

CONCLUSIE: Ideaal voor iedereen die de vrije keuze wil hebben bij de constructie van zijn primaire in hoge kwaliteit.

No specifications available for this product.

Primaire Aandrijving (Zonder Koppelingskorf) BGM PRO 22/64 (2.91) Vespa V50, PV125, ET3, PK50, PK80, PK125
Primaire Aandrijving (Zonder Koppelingskorf) BGM PRO 22/64 (2.91) Vespa V50, PV125, ET3, PK50, PK80, PK125
€ 74,53
1 / 1