Product omschrijving
Doe-het-zelf kit als vervanging voor de originele selenium gelijkrichter die niet meer verkrijgbaar is.
Deze werd gebruikt in de Vespa modellen met accu voor 1979 (Vespa VNB1T, VBA1T, VBB1T, GL (VLA1T), SS180 (VSC1T), GT (VNL2T), Super (VNC1T, VBC1T), Rally200, Sprint (VLB1T).
Als u de originele optiek wilt behouden, kunt u de hier aangeboden kit gebruiken:
Een moderne Silizum bruggelijkrichter in het oude geval van de originele selenium gelijkrichter.
De moderne gelijkrichter werkt veel effectiever dan een selenium gelijkrichter die door veroudering beschadigd raakt.
Onze kit bevat een universele gelijkrichter die de binnenkomende wisselstroom omzet in gelijkstroom en die ook nog eens heel eenvoudig te bedraden is.
Het heeft twee wisselstroomingangen (gemarkeerd met een as) en twee gelijkstroomuitgangen ('+' en '-')
VERBINDING
Als de toewijzingen / kabelkleuren van de originele selenium-gelijkrichter onbekend zijn, is het erg handig om een schakelschema van het voertuig bij de hand te hebben (in onze online shop zijn deze meestal beschikbaar om te downloaden met de bijbehorende kabelbomen).
De toewijzing van de AC-ingang is heel eenvoudig, er zijn hier geen mogelijkheden om de polariteit om te draaien. Verbind de '+' uitgang van de gelijkstroomuitgang met de positieve pool van de accu. Sluit de uitgang aan op de carrosserie of de minpool van de accu.
OPMERKING
De gelijkrichter levert de gelijkstroom die nodig is voor het opladen van de batterij. Het heeft geen spanningsregelaarfunctie, d.w.z. het kan 12 Volt niet verlagen tot 6 Volt of iets dergelijks.
Het mag ook alleen worden gebruikt met de originele zelfregelende dynamosystemen (zoals de hierboven genoemde voertuigen), waarbij de dynamo slechts zoveel vermogen produceert als het voertuig nodig heeft. Moderne dynamo's (bijv. type Vespa PX) produceren een zeer hoog overtollig vermogen (bij volgas meer dan 40 Volt) dat elke batterij onmiddellijk zou vernietigen.
No specifications available for this product.